Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn favoriete liedjes om mijn moeder te herdenken


Sinds het overlijden van mijn moeder zijn er een aantal nummers die mij aan haar doen denken. Natuurlijk zijn dit de nummers die wij hebben afgespeeld op haar begrafenis maar ook nummers die ik later ben tegen gekomen die zorgen voor een lach maar ook zeker voor een traan. Het rouwproces heeft echt zijn pieken en dalen want vaak heb ik hele goede dagen maar uit het niets kan het ook opeens helemaal omslaan en lig ik huilend in mijn bed. Het gemis is alleen maar groter geworden ondanks dat het wel een klein plekje begint te krijgen want dit is helaas de situatie. Muziek helpt mijn vader ook voor het verwerken en ik ervaar dat ook zeker op bepaalde momenten. 


1. If I Die Young - Naya Rivera 

Een prachtig nummer wat zij heeft gezongen in Glee vanwege het overlijden van haar tegenspeler Fin (Cory). Het dubbele is alleen dat zij een paar maanden geleden zelf is overleden tijdens een boottrip met haar zoon en verdronken is en dit komt ook voor in het lied. Dit lied doet mij veel omdat mijn moeder natuurlijk ook veel te jong is overleden. 


2. Mama - Floor Jansen
Het origineel is eigenlijk van Samantha Steenwijk maar deze versie komt echt heel hard bij mij binnen. Dit is ook het nummer wat wij hebben gedraaid op de begrafenis omdat het regelmatig voorkomt dat ik iets aan haar wil vragen omdat ik het gewoon even niet meer weet. Dit nummer zorgt ook bijna elke keer weer voor een brok in mijn keel en tranen. 


3. Mijn donkerbruine broeder - Peter Beense
Mijn moeder was zolang ik mij kan heugen fan van Peter Beense en dit bleek haar lievelingsnummer te zijn wat mijn zus gelukkig wist. Dit nummer draaide wij op het moment dat iedereen binnen kwam tijdens de begrafenis. Vanaf moment één dat het nummer op stond ging ik stuk van binnen. Ik kan hem nu gelukkig luisteren zonder dikke tranen maar dit is wel een nummer die mijn leven bij zal blijven. 



4. Wit licht - Jeroen van Koningsbrugge
The Passion dat was iets waar mijn moeder en ik naar uit konden kijken en het jaar met Jeroen van Koningsbrugge was zeker favoriet bij mijn moeder. Zodra dit nummer in de auto op de radio kwam zongen wij hem beide samen mee en vertelde ze ook keer op keer hoe mooi ze dit vond. Dat was voor ons ook reden om hem te draaien op de begrafenis. 



5. Supermarkt flowers - Ed Sheeran
Ik ben groot fan van Ed Sheeran en dit nummer ben ik vaker en vaker gaan luisteren na het verlies van mijn moeder en kwam er toen achter wat een mooie tekst hier achter zit. Ik ben niet gelovig maar ik geloof wel dat er iets meer is dan enkel het leven op aarde. Ik hoop oprecht dat mijn moeder bij mijn oma is en nu misschien wel samen geniet van onze kinderen Jayden en Jesslyn. 



6. I've had the time of my life - Dirty Dancing
Bij toeval kwamen we dit nummer tegen en toen mijn zus hem afspeelde wisten we direct dat dit nummer als afsluiting moest plaats vinden op de begrafenis. Dirty Dancing was één van mijn moeder haar lievelingsfilms en dus was dit een perfecte afsluiter. Onze moeder heeft de tijd van haar leven gehad en kunnen genieten van de twee kleinkinderen die ze graag wilde. Natuurlijk had ik met liefde gewild dat ze mijn kinderen ook mee zou maken maar helaas heeft dat niet zo mogen zijn maar past ze hierboven wel op mijn zoon en dochter. 


Er zullen met de tijd nieuwe nummers bij komen en misschien dat één van deze nummers wel wat meer achteraf zal komen te staan maar dit zijn de liedjes die voor mij nu het meest betekenen. Ik blijf het nog steeds een nare droom vinden maar besef wel dat het de realiteit is. Koester je ouders en iedereen om je heen die je lief hebt want onverwachts kan het zomaar over zijn. Mam ik mis je!

Liefs,
Chantal 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoeveel soorten meloen zijn er?

Meloen is familie van de komkommer en dat betekend dat meloen eigenlijk ook geen fruit is maar een groente. Ja hier stond ik zelf ook wel even van te kijken. Meloenen worden in veel tropische en subtropische streken verbouwd maar ook groeien ze onder gecontroleerde omstandigheden in de Nederlandse kassen. Meloenen laten zich heel goed kruisen tot andere soorten hierdoor is er een enorme variatie aan meloen te koop. In Nederland zijn er een aantal meloen soorten die veel voorkomen: Galia Meloen Watermeloen Cantaloupe meloen Piel de sapo meloen Charentais meloen Honing meloen Er zouden maar liefst 70 meloen soorten op de wereld bestaan maar wie weet is dit in de tussentijd zelfs al weer uitgebreid. Zo is er ook een Gwanipa meloen en een Oranje ananas meloen. Het spreekt voor zich dat alle meloen zoet zijn en dus heerlijk door een salade, als tussendoortje of dessert. Als ik een meloensoort zou moeten uit kiezen wat absoluut favori

Kruidvat Hairstyling producten

Ik ben eigenlijk altijd wel weer op zoek naar fijne producten om mijn haar te verzorgen want ik heb helaas nog niet het perfecte product gevonden waar ik echt heel tevreden over ben. Ik stuitte zo tegen de Kruidvat hairstyling producten en besloot deze eens te proberen. Mijn kapsel zou in een mum van tijd klaar zijn voor een frisse start op school, het werk of een romantische date. Dit moeten we natuurlijk proberen met het volledige nieuwe redesign van de Kruidvat hairstyling producten en de toegevoegde nieuwe producten.  Een greep uit de producten van de Kruidvat hairstyling producten: - Curls styling gel - Curls styling cream - Curls styling mousse  - Sleek control serum - Messed up matte clay - Heat protected spray - Hold styling spray - Restyle fibre paste - Shine & care oil spray  - Texture styling spraysl - Tough power gel - Volume booster pre-styling spray Ik heb zelf erg sluik haar waardoor volume echt wel een must is en er genoeg producten zijn die ik heb gekocht maar uite

Review - Dr. Oetker Pizzaburger

Pizza daar kan je mij absoluut niet het bed voor uit krijgen want néé ik vind het niet zo heel erg lekker. Het is niet dat ik het vies vind maar het is niet zo mijn ding en als ik er dan één kies is het een kaas-ui pizza. Ja ik hoor je al lachen want dat is net een kaas-uienstokbrood haha. Al een tijd zag ik de Dr. Oetker pizzaburgers liggen in de schappen maar ik durfde het toch niet aan tot van de week. Ze waren bij de Dekamarkt in de reclame dus deed ik mijn stoute schoenen aan en nam ik ze mee. De pizzaburger is in drie verschillende smaken te verkrijgen: - Dr. Oetker pizzaburger salami - Dr. Oetker pizzaburger diavolo - Dr. Oetker pizzaburger speciale Wij kochten de Dr. Oetker salami en diavolo variant. Eerste indruk Toen ik de doos open deed kwamen daar twee plastic verpakkingen eruit met burgers. In elke verpakking zit een bovenkant en onderkant die je zelf na het bakken op elkaar moet leggen. De onderkant is redelijk goed belegd en de bovenkant is be