Doorgaan naar hoofdcontent

Tijd voor ons volgende koophuis


Op 16 december 2014 kregen wij de sleutels van ons eerste koophuis in Wormerveer waar wij nu al bijna 6 jaar met heel veel liefde en plezier wonen. Dit is ons eerste koophuis en kochten wij eigenlijk op enkel het salaris van Jasper omdat ik nog geen vast contract had en een laag salaris. Op dat moment was er niet veel keus met ons budget maar toch vanwege de lage huizenprijzen toendertijd hebben wij een mooie eengezinshoekwoning kunnen kopen met een heerlijke grote tuin. Het was zeker een opknapper maar het had veel raakvlakken waardoor wij bij binnenkomst al wisten wij gaan op dit huis bieden en tijdens de bezichtiging hadden we het huis al gekocht. 


Maar waarom willen we dan nu voor een volgend koophuis kijken als we zo verkocht waren op dit huis? We zijn eruit gegroeid en dat klinkt gek want dit huis heeft een woonkamer, keuken, badkamer, 3 slaapkamers en een grote tuin. Van te voren toen wij dit huis kochten wisten we al dat het niet ons droom huis was maar een geweldig huis om in te starten. Het is alleen nu dat we ons steeds meer gaan ergeren aan dingen die we missen in dit huis. De keuken is namelijk vrij klein en je kan niet fijn met twee man met genoeg ruimte erin staan. We missen een tweede toilet, onze was moeten we doen in de keuken aangezien daar de enige plek voor onze wasmachine/droger is en zo zijn er nog wel een aantal dingen waar we nu steeds meer tegen aan lopen. Nu hoor ik je denken maar waarom ga je dan niet verbouwen? Helaas vinden wij dat dit huis niet waard omdat wij weten dat we het uiteindelijk financieel gezien er niet uit zullen halen als we het huis ooit te koop gaan zetten. 


Dus tijd voor een volgend koophuis! Dit klinkt heel enthousiast en dat zijn wij ook zeker maar we moeten nog een weg behandelen voor we überhaupt op dat punt zijn gekomen. Op dit moment zijn we ons huis "verkoopklaar" aan het maken. We gooien niet normaal veel spullen weg en alles wat nog bruikbaar is brengen we naar de kringloopwinkel. Er was één kamer de zo geheten troepkamer waarvan we bijna alle spullen al een jaar niet hadden aangeraakt en dat is ook bijna allemaal weggegaan. De spullen die voor nu niet nodig zijn doen we in verhuisdozen denk aan mijn Blond Amsterdam en de spullen van onze sterrenkinderen Jayden en Jesslyn. Daarnaast hebben we nu bijna alle kamers boven klaar en na een grondige schoonmaak in de badkamer kunnen we de laatste dingen beneden gaan doen om daarna een makelaar langs te laten komen. Er zijn nog een aantal dingen die wij echt aan ons huis moeten vervangen en dat gaan we ook doen voor we een makelaar laten komen maar ook een aantal dingen juist niet. We willen weten of het de waarde van ons huis omhoog/omlaag brengt. Als het in ons nadeel is dan zullen we het natuurlijk wel aanpakken maar als de makelaar aangeeft dat het zo prima is dan vinden wij dat ook. Een spannende tijd en we hopen rond oktober/november de stap voor een makelaar te kunnen nemen. We hebben voor nu wel al met een makelaar gesproken dus weten ongeveer onze prijsklasse en dat zou heel mooi zijn. 


Ondertussen snuffelen we zeker wel al naar andere huizen maar doen we nog geen biedingen dit mede omdat wij dat pas willen doen als ons eigen huis ook te koop staat. Gelukkig leven we nu in een tijd dat de huizen snel verkocht zijn maar ook in een tijd dat het aanbod klein is waardoor we ook wel op zoek zijn naar een noodplan mochten we zelf nog geen nieuw huis hebben terwijl ons huis wel is verkocht. Samen komen we hier uit en het kijken naar mogelijke huizen is natuurlijk al leuk. We hebben zeker een wensenlijstje waaronder een grotere keuken, minimaal 3 slaapkamers, een tuin met ruimte voor een schuur en een tweede toilet. Natuurlijk zou ik het ook nog leuk vinden om een huis aan het water te hebben en een hoekwoning met eventueel een garage maar dat is niet een must. We zullen niet veel afwijken van Zaanstad maar misschien wel er net iets buiten zolang de afstand naar familie/vrienden maar te doen blijft. 


Als ik een nieuwe update heb over onze weg naar het volgende koophuis dan laat ik dat natuurlijk aan jullie weten voor nu is het vooral veel opruimen/weggooien.


Liefs,

Chantal

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoeveel soorten meloen zijn er?

Meloen is familie van de komkommer en dat betekend dat meloen eigenlijk ook geen fruit is maar een groente. Ja hier stond ik zelf ook wel even van te kijken. Meloenen worden in veel tropische en subtropische streken verbouwd maar ook groeien ze onder gecontroleerde omstandigheden in de Nederlandse kassen. Meloenen laten zich heel goed kruisen tot andere soorten hierdoor is er een enorme variatie aan meloen te koop. In Nederland zijn er een aantal meloen soorten die veel voorkomen: Galia Meloen Watermeloen Cantaloupe meloen Piel de sapo meloen Charentais meloen Honing meloen Er zouden maar liefst 70 meloen soorten op de wereld bestaan maar wie weet is dit in de tussentijd zelfs al weer uitgebreid. Zo is er ook een Gwanipa meloen en een Oranje ananas meloen. Het spreekt voor zich dat alle meloen zoet zijn en dus heerlijk door een salade, als tussendoortje of dessert. Als ik een meloensoort zou moeten uit kiezen wat absoluut favori

Kruidvat Hairstyling producten

Ik ben eigenlijk altijd wel weer op zoek naar fijne producten om mijn haar te verzorgen want ik heb helaas nog niet het perfecte product gevonden waar ik echt heel tevreden over ben. Ik stuitte zo tegen de Kruidvat hairstyling producten en besloot deze eens te proberen. Mijn kapsel zou in een mum van tijd klaar zijn voor een frisse start op school, het werk of een romantische date. Dit moeten we natuurlijk proberen met het volledige nieuwe redesign van de Kruidvat hairstyling producten en de toegevoegde nieuwe producten.  Een greep uit de producten van de Kruidvat hairstyling producten: - Curls styling gel - Curls styling cream - Curls styling mousse  - Sleek control serum - Messed up matte clay - Heat protected spray - Hold styling spray - Restyle fibre paste - Shine & care oil spray  - Texture styling spraysl - Tough power gel - Volume booster pre-styling spray Ik heb zelf erg sluik haar waardoor volume echt wel een must is en er genoeg producten zijn die ik heb gekocht maar uite

Review - Dr. Oetker Pizzaburger

Pizza daar kan je mij absoluut niet het bed voor uit krijgen want néé ik vind het niet zo heel erg lekker. Het is niet dat ik het vies vind maar het is niet zo mijn ding en als ik er dan één kies is het een kaas-ui pizza. Ja ik hoor je al lachen want dat is net een kaas-uienstokbrood haha. Al een tijd zag ik de Dr. Oetker pizzaburgers liggen in de schappen maar ik durfde het toch niet aan tot van de week. Ze waren bij de Dekamarkt in de reclame dus deed ik mijn stoute schoenen aan en nam ik ze mee. De pizzaburger is in drie verschillende smaken te verkrijgen: - Dr. Oetker pizzaburger salami - Dr. Oetker pizzaburger diavolo - Dr. Oetker pizzaburger speciale Wij kochten de Dr. Oetker salami en diavolo variant. Eerste indruk Toen ik de doos open deed kwamen daar twee plastic verpakkingen eruit met burgers. In elke verpakking zit een bovenkant en onderkant die je zelf na het bakken op elkaar moet leggen. De onderkant is redelijk goed belegd en de bovenkant is be