Doorgaan naar hoofdcontent

Weer aan het werk na het verlies sterrenkinderen


De stap om weer aan het werk te gaan nadat je je kinderen bent verloren is echt heel groot want je denkt dat doe ik wel even maar helaas..


Ik besloot in overleg met mijn werk en de bedrijfsarts eind juni om weer langzaam aan het werk te gaan want het oude ritme moest weer opgepakt worden. Diep van binnen wilde ik nog steeds onder mijn dekens kruipen in tranen maar we moesten door gaan. Ik begon met 3 dagen van 3 uur. Maandag, woensdag en vrijdag en dat was de eerste week meer dan genoeg. Ik werkte voor alles namelijk 40 uur per week en nu was ik elke dag na 3 uur al helemaal kapot. Mijn werk zoog het restje energie uit mijn lijf wat ik nog had en eind van de week leek het wel of ik een super drukke werkweek had gehad maar het waren maar 9 uurtjes in totaal. Ik besloot daarom de week erna dit ook nog even door te zetten alleen belandde ik op de woensdag in het ziekenhuis voor opnieuw een operatie. 


Na de operatie had ik een week vakantie zodat ik ook kon herstellen en besloot ik de maandag erop met volle moed weer verder te gaan met het opbouwen. Samen met mijn bedrijfsarts hebben wij een plan van aanpak gemaakt om in september uiteindelijk weer volledig aan het werk te gaan. Dit ging week na week goed tot ik op een gegeven moment op 4 dagen van 7 uur zat en onwijs emotioneel was. Ik gaf dit aan bij mijn werk en toen hebben we besloten nog even een week dezelfde uren aan te houden om daarna weer te werken aan een volledige werkweek en dat is gelukt. Ik ben op maandag 14 september weer officieel beter en werk mijn volledige 40 uur weer en het is tot nu toe mij goed bevallen. Er zijn absoluut nog wel momenten dat ik niet helemaal erbij ben of emotioneel onstabiel en als ik dat aangeef bij mijn leidinggevende dan houden zij daar rekening mee. Het begrip vanuit mijn werk is echt heel fijn en waardeer ik oprecht. Het is toch een gek gevoel dat je nu weer helemaal in het oude ritme zit net of het allemaal was zoals eerst maar dat is het niet. 


Dit jaar blijft gewoon echt een rot jaar want het verlief van mijn moeder, sterrenkinderen met daar bovenop nog Corona gaat je niet in de koude kleren zitten. Tijdens werk is mijn volledige focus echt op mijn werk maar ik heb nog genoeg momenten dat ik er even goed doorheen zit en dat mag ook. Het is verstandig om dit te blijven aangeven bij je werk maar ook de mensen die je lief hebben. Daarnaast had ik een hele slechte ervaring met het UWV omdat zij mij niet serieus namen en zich oprecht afvroegen waarom ik halverwege juli ( een maand na beide bevallingen ) nog thuis zat. Na dat gesprek ben ik in tranen uitgebarsten en het vervolgens doorgegeven aan mijn werk zodat zij het verder hebben opgepakt. Je begrijpt gewoon niet hoe harteloos sommige mensen kunnen zijn maar blijkbaar is dat hun vak. 


Liefs,

Chantal 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoeveel soorten meloen zijn er?

Meloen is familie van de komkommer en dat betekend dat meloen eigenlijk ook geen fruit is maar een groente. Ja hier stond ik zelf ook wel even van te kijken. Meloenen worden in veel tropische en subtropische streken verbouwd maar ook groeien ze onder gecontroleerde omstandigheden in de Nederlandse kassen. Meloenen laten zich heel goed kruisen tot andere soorten hierdoor is er een enorme variatie aan meloen te koop. In Nederland zijn er een aantal meloen soorten die veel voorkomen: Galia Meloen Watermeloen Cantaloupe meloen Piel de sapo meloen Charentais meloen Honing meloen Er zouden maar liefst 70 meloen soorten op de wereld bestaan maar wie weet is dit in de tussentijd zelfs al weer uitgebreid. Zo is er ook een Gwanipa meloen en een Oranje ananas meloen. Het spreekt voor zich dat alle meloen zoet zijn en dus heerlijk door een salade, als tussendoortje of dessert. Als ik een meloensoort zou moeten uit kiezen wat absoluut favori

Kruidvat Hairstyling producten

Ik ben eigenlijk altijd wel weer op zoek naar fijne producten om mijn haar te verzorgen want ik heb helaas nog niet het perfecte product gevonden waar ik echt heel tevreden over ben. Ik stuitte zo tegen de Kruidvat hairstyling producten en besloot deze eens te proberen. Mijn kapsel zou in een mum van tijd klaar zijn voor een frisse start op school, het werk of een romantische date. Dit moeten we natuurlijk proberen met het volledige nieuwe redesign van de Kruidvat hairstyling producten en de toegevoegde nieuwe producten.  Een greep uit de producten van de Kruidvat hairstyling producten: - Curls styling gel - Curls styling cream - Curls styling mousse  - Sleek control serum - Messed up matte clay - Heat protected spray - Hold styling spray - Restyle fibre paste - Shine & care oil spray  - Texture styling spraysl - Tough power gel - Volume booster pre-styling spray Ik heb zelf erg sluik haar waardoor volume echt wel een must is en er genoeg producten zijn die ik heb gekocht maar uite

Review - Dr. Oetker Pizzaburger

Pizza daar kan je mij absoluut niet het bed voor uit krijgen want néé ik vind het niet zo heel erg lekker. Het is niet dat ik het vies vind maar het is niet zo mijn ding en als ik er dan één kies is het een kaas-ui pizza. Ja ik hoor je al lachen want dat is net een kaas-uienstokbrood haha. Al een tijd zag ik de Dr. Oetker pizzaburgers liggen in de schappen maar ik durfde het toch niet aan tot van de week. Ze waren bij de Dekamarkt in de reclame dus deed ik mijn stoute schoenen aan en nam ik ze mee. De pizzaburger is in drie verschillende smaken te verkrijgen: - Dr. Oetker pizzaburger salami - Dr. Oetker pizzaburger diavolo - Dr. Oetker pizzaburger speciale Wij kochten de Dr. Oetker salami en diavolo variant. Eerste indruk Toen ik de doos open deed kwamen daar twee plastic verpakkingen eruit met burgers. In elke verpakking zit een bovenkant en onderkant die je zelf na het bakken op elkaar moet leggen. De onderkant is redelijk goed belegd en de bovenkant is be