Doorgaan naar hoofdcontent

Cadeautips voor sterrenouders



Voordat wij zelf sterrenouders werden hebben wij maar één keer en toevallig binnen onze familie meegemaakt dat er een kindje na de geboorte overleed. Zou dit komen omdat er zo een taboe nog heerst over dit onderwerp of omdat het niet vaak voorkomt? Helaas is dat laatste niet het geval want jaarlijks worden er genoeg kindjes stil geboren of overlijden kort na hun geboorte. Tijdens ons rouwproces en vooral in de eerste weken zijn wij overspoelt door lieve berichten maar ook cadeaus en ik begrijp dat het misschien lastig is voor anderen wat je nou zou moeten geven in zo een situatie. Hieronder heb ik een aantal cadeautips die je kunt geven aan sterrenouders.

1. Herinneringskist

Sterrenouders hebben natuurlijk de echo's van voor de tijd dat alle ellende begon en meestal wil je deze toch graag bewaren. Je wilt dit niet op een plek hebben waar je het constant tegen komt maar wel gemakkelijk terug kunnen vinden. Een herinneringskist met naam en datum is daarvoor geschikt. Er zijn op internet verschillende soorten en maten waardoor je echt een herinneringskist kan samenstellen die past bij de sterrenouders. Naast de echo's kunnen hier ook de brieven van het ziekenhuis in of alle kaartjes die je ontvangt.

2. Fotoboek met foto's omtrent de zwangerschap en het verlies van je kind

We hebben tegenwoordig allemaal mobiele telefoons dus tijdens het gehele proces van zwangerschap tot het verlies zal vast zijn vastgelegd en wil je dit op je manier houden? In mijn geval heb ik een aantal foto's nog op mijn mobiel maar de momenten van de begin van het zwangerschap, het verlies van mijn moeder en vervolgens de ziekenhuisopnames met het verlies van onze kinderen is samengebundeld door mijn zus in een fotoboek. Ik heb hier zelf nog maar één keer in kunnen kijken en heb daarbij de foto's van onze kinderen overgeslagen maar ben ik er aan toe dan ga ik er zeker even goed voor zitten. 

3. Sterrenposter

Ik wist eerst niets af van het bestaan van sterrenposter maar nadat ik dit cadeau heb gekregen van mijn werk ben ik eigenlijk direct verkocht. Dit is niet alleen voor sterrenouders een leuk cadeau maar ook voor pas geboren kinderen. Er zijn verschillende varianten maar die van ons komen van MrStarsky en op beide zie je de stand van de sterren op het moment dat Jayden en Jesslyn geboren zijn. 

4. Tekening van een baby

Je kunt dit online bestellen maar in mijn geval heeft mijn nicht de tekening gemaakt. Wij waren net een aantal dagen thuis toen ik een pakket binnen kreeg. Bij het openen en het zien van de eerste voetjes barste ik direct in tranen uit waardoor Jasper het uit mijn handen heeft getrokken maar een paar uur later kon ik de tekening bekijken en wat was ik blij. Het symboliseerde onze tweeling en het leek echt of zij bij ons waren. 

5. Knuffels

Wij hebben niet veel knuffels ontvangen maar je hebt tegenwoordig knuffels die je kunt bestellen met het gewicht en grootte van jouw overleden kindje. Ik zou dit zelf niet willen hebben omdat het voor mij teveel herinneringen zou geven maar ik begrijp dat er genoeg ouders zijn die dit wel willen hebben. Ik kreeg van mijn oude manager 2 kleine berenknuffeltjes die onze tweeling symboliseerde. 

6. Cadeaubonnen voor de sterrenouders

Je ontvangt heel veel cadeaus die op dat moment jou doen herinneren aan jouw kinderen maar je vergeet jezelf ook heel erg. Het is daarom heel fijn als je een cadeaubon ontvangt voor later. Denk aan heerlijke producten bij Rituals, een massage of een diner met jouw partner. Wij hebben verschillende cadeaubonnen ontvangen waar we uiteindelijk pas in september van gebruik gemaakt hebben maar dat is prima want toen waren wij er klaar voor. 

7. Bloemen

Ik heb oprecht op een gegeven moment een bericht op social media geplaatst dat wij geen bloemen meer wilde ontvangen want ons huis stond helemaal vol. Je merkt dat een bloemetje sturen toch iets wat je even snel doet om aan te geven dat je aan de sterrenouders denkt maar ik zou het zelf niet direct aanraden. Het is wel een idee om het misschien 1 of 2 weken later alsnog te versturen omdat de bloemen dan echt een goed plekje krijgen. Bij ons stonden er ruim 20 boeketten waardoor je er ook niet meer echt van kon genieten. 

8. Kaartjes

Deze hebben wij in over vloed ontvangen en ik ben een liefhebber van kaartjes dus deze ook allemaal bewaard. Met een kaartje kan je jouw medeleven tonen en aangeven dat je er voor iemand bent zonder de sterrenouders direct te benaderen. Ik merkte vooral dat sommige mensen in onze omgeving niet de woorden konden vinden en juist dat kaartje was voor ons al super waardevol. 

9. Herinneringsborden

Je hebt herinneringsborden in alle soorten en maten maar ik heb in het bijzonder iets heel moois ontvangen. Ik ben namelijk een groot liefhebber van Blond Amsterdam en mijn werk heeft twee borden laten maken voor onze sterrenkinderen Jayden en Jesslyn. Ik herkende het direct en was hier zo blij mee. Dit is niet een cadeau voor iedereen dus probeer de sterrenouders eerst wel even te peilen maar voor mij maakte dit het plaatje wel compleet. 

10. Kaarsen

Ik ben nooit echt een groot liefhebber geweest om volop kaarsen te branden in mijn huis maar sinds het overlijden van Jayden en Jesslyn wel zodat we even stil staan bij het verlies. Ik heb een paar kaarsen ontvangen van Rituals die natuurlijk ook heerlijk ruiken maar je kunt ook een mooie kaars laten maken.

Ik hoop dat ik je een kleine inspiratie heb kunnen geven met mijn gevoel erbij voor een cadeau voor sterrenouders nadat zij hun prachtige kind of kinderen zijn verloren. Ik kijk heel erg fijn terug naar deze tijd van medeleven. 

Liefs,
Chantal 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoeveel soorten meloen zijn er?

Meloen is familie van de komkommer en dat betekend dat meloen eigenlijk ook geen fruit is maar een groente. Ja hier stond ik zelf ook wel even van te kijken. Meloenen worden in veel tropische en subtropische streken verbouwd maar ook groeien ze onder gecontroleerde omstandigheden in de Nederlandse kassen. Meloenen laten zich heel goed kruisen tot andere soorten hierdoor is er een enorme variatie aan meloen te koop. In Nederland zijn er een aantal meloen soorten die veel voorkomen: Galia Meloen Watermeloen Cantaloupe meloen Piel de sapo meloen Charentais meloen Honing meloen Er zouden maar liefst 70 meloen soorten op de wereld bestaan maar wie weet is dit in de tussentijd zelfs al weer uitgebreid. Zo is er ook een Gwanipa meloen en een Oranje ananas meloen. Het spreekt voor zich dat alle meloen zoet zijn en dus heerlijk door een salade, als tussendoortje of dessert. Als ik een meloensoort zou moeten uit kiezen wat absoluut favori

Kruidvat Hairstyling producten

Ik ben eigenlijk altijd wel weer op zoek naar fijne producten om mijn haar te verzorgen want ik heb helaas nog niet het perfecte product gevonden waar ik echt heel tevreden over ben. Ik stuitte zo tegen de Kruidvat hairstyling producten en besloot deze eens te proberen. Mijn kapsel zou in een mum van tijd klaar zijn voor een frisse start op school, het werk of een romantische date. Dit moeten we natuurlijk proberen met het volledige nieuwe redesign van de Kruidvat hairstyling producten en de toegevoegde nieuwe producten.  Een greep uit de producten van de Kruidvat hairstyling producten: - Curls styling gel - Curls styling cream - Curls styling mousse  - Sleek control serum - Messed up matte clay - Heat protected spray - Hold styling spray - Restyle fibre paste - Shine & care oil spray  - Texture styling spraysl - Tough power gel - Volume booster pre-styling spray Ik heb zelf erg sluik haar waardoor volume echt wel een must is en er genoeg producten zijn die ik heb gekocht maar uite

Review - Dr. Oetker Pizzaburger

Pizza daar kan je mij absoluut niet het bed voor uit krijgen want néé ik vind het niet zo heel erg lekker. Het is niet dat ik het vies vind maar het is niet zo mijn ding en als ik er dan één kies is het een kaas-ui pizza. Ja ik hoor je al lachen want dat is net een kaas-uienstokbrood haha. Al een tijd zag ik de Dr. Oetker pizzaburgers liggen in de schappen maar ik durfde het toch niet aan tot van de week. Ze waren bij de Dekamarkt in de reclame dus deed ik mijn stoute schoenen aan en nam ik ze mee. De pizzaburger is in drie verschillende smaken te verkrijgen: - Dr. Oetker pizzaburger salami - Dr. Oetker pizzaburger diavolo - Dr. Oetker pizzaburger speciale Wij kochten de Dr. Oetker salami en diavolo variant. Eerste indruk Toen ik de doos open deed kwamen daar twee plastic verpakkingen eruit met burgers. In elke verpakking zit een bovenkant en onderkant die je zelf na het bakken op elkaar moet leggen. De onderkant is redelijk goed belegd en de bovenkant is be