Doorgaan naar hoofdcontent

Park review - CenterParcs Erperheide


Op de dag dat wij vertrokken naar CenterParcs Erperheide kwam ik erachter dat ik zwanger was dus deze vakantie heeft voor ons wel een speciale betekenis. Wij waren beide nog nooit naar dit park geweest en inmiddels hebben we er al een aantal gezien maar mijn zus raadde het ons aan dus waarom niet. CenterParcs Erperheide ligt in het plaatsje Peer in België en een klein stukje rijden vanaf de grens van Nederland. Zoals altijd weer een bosrijk gebied zoals een groot deel van de parken van CenterParcs. 


Een kleine greep wat je kan doen op CenterParcs Erperheide?


Indoor speelwereld Baluba


Een leuk speelparadijs voor kinderen tot een jaar of 11 maar wees eerlijk als volwassene is het ook super leuk om samen met jouw kinderen te genieten. Je kunt tegen een speelvulkaan opklimmen of spelen in de gigantische ballenbak. Daarnaast staat het indoor Baluba speelparadijs vol met klimrekken, glijbanen, trampolines en andere toestellen waarvan kinderen helemaal door het dolle raken. 


Wannabe kok / prinses / ridder / schilder / indiaan / boer / piraat 


Je waant je als kind helemaal in de wereld waar jij voor kiest. Als mooie prinses, een stoere ridder of een hard werkende boer. De activiteit is wel zonder ouders maar onder begeleiding van één van de kids club medewerkers. 






Excurusie huifkartocht


Neem plaats in een nostalgische huifkar en ga mee op ontdekking in de directe omgeving van het park. Terwijl je geniet van de rit, wijst de gids je op de mooist en meest bijzondere plekjes. 


Pony wandeling


In een kleine groep kunnen jouw kinderen nu langer van hun pony genieten. Eerst maakt de medewerker de pony klaar en dan rij je een lange ronde door het park. Bij de wandeling dient wel één volwassenen begeleider aanwezig te zijn per deelnemend kind. 


CenterParcs Erperheide staat wel bekend om zijn pony's want zij hebben zelfs pony cottages. Je hebt dan je eigen pony tijdens je verblijf en de cottage staat vlakbij de rijbak. Daarnaast ontvang je ook nog een (leen) rugzak met pony verzorgingsproducten. Echt een aanrader als je kinderen hebt die een liefhebber hier van zijn. Wij zaten in een comfort 4-persoons cottages dit keer en wat betreft de ruimte was het perfect alleen je merkte dat dit huisje wel verouderd was. We kwamen bij aankomst want ik had dat over het hoofd gezien pas erachter dat er geen vaatwasser aanwezig was. Dit is geen grote ramp maar wel een gemis. Normaal gesproken zitten wij in een premium of vip cottage en dat is toch wel een groot verschil maar het was echt een prima cottage. Wij hadden trouwens een 4-persoons cottage omdat dit soms goedkoper is dan een 2-persoons en ruimte is altijd fijn. Ze zijn wel bezig om de cottages te vernieuwen.


Naast de bovenstaande activiteiten heb je natuurlijk ook de standaard activiteiten zoals: bowlen, de kinderboerderij, de Orry & vrienden shows en high adventure experience. Wij hebben zoals altijd weer een avond genoten in het grillrestaurant maar ook een makkelijke avond met eten van de snackbar. Aangezien je vlakbij de grens van Nederland zit heb je keuze genoeg uit leuke steden/dorpjes om even rond te wandelen, winkelen of gewoon om er even uit te zijn. 


Het is een mooi park met een hoop huisjes natuurlijk waardoor het wel afhankelijk is van hoelang je erover duurt voor je bij de marketdome bent. Ons huisje zat op ongeveer 5 minuten wandelen en dat is prima te doen maar als je verder zit dan zou ik toch aanraden om eens te kijken naar een golfkar. Natuurlijk hangt hier wel een prijskaartje aan maar het is als gezin zo leuk om eens te doen. De waardering van maar 3 vogels (sterren) is naar mijn mening echt te weinig want dit park verdient er zeker wel 4. Het zwembad is goed opgezet en heeft voor ieder wat wils van de wildwaterbaan tot een snorkelbad. 


Is dit park een aanrader? Ja! en niet enkel voor ouders met kinderen maar ook zoals wij als stel maar ik denk eerlijk gezegd voor iedereen zijn de meeste CenterParcs parken wel geschikt. Ondanks een vakantie op een bungalowpark vlakbij huis heb ik wel echt het gevoel dat ik eruit ben. Natuurlijk komt dit ook mede door het bosrijke gebied waar je in verblijft maar ook de rust en niet de drukte om je heen. Wij gaan zeker weten nog een keer naar dit park!


Liefs,

Chantal 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoeveel soorten meloen zijn er?

Meloen is familie van de komkommer en dat betekend dat meloen eigenlijk ook geen fruit is maar een groente. Ja hier stond ik zelf ook wel even van te kijken. Meloenen worden in veel tropische en subtropische streken verbouwd maar ook groeien ze onder gecontroleerde omstandigheden in de Nederlandse kassen. Meloenen laten zich heel goed kruisen tot andere soorten hierdoor is er een enorme variatie aan meloen te koop. In Nederland zijn er een aantal meloen soorten die veel voorkomen: Galia Meloen Watermeloen Cantaloupe meloen Piel de sapo meloen Charentais meloen Honing meloen Er zouden maar liefst 70 meloen soorten op de wereld bestaan maar wie weet is dit in de tussentijd zelfs al weer uitgebreid. Zo is er ook een Gwanipa meloen en een Oranje ananas meloen. Het spreekt voor zich dat alle meloen zoet zijn en dus heerlijk door een salade, als tussendoortje of dessert. Als ik een meloensoort zou moeten uit kiezen wat absoluut favori

Kruidvat Hairstyling producten

Ik ben eigenlijk altijd wel weer op zoek naar fijne producten om mijn haar te verzorgen want ik heb helaas nog niet het perfecte product gevonden waar ik echt heel tevreden over ben. Ik stuitte zo tegen de Kruidvat hairstyling producten en besloot deze eens te proberen. Mijn kapsel zou in een mum van tijd klaar zijn voor een frisse start op school, het werk of een romantische date. Dit moeten we natuurlijk proberen met het volledige nieuwe redesign van de Kruidvat hairstyling producten en de toegevoegde nieuwe producten.  Een greep uit de producten van de Kruidvat hairstyling producten: - Curls styling gel - Curls styling cream - Curls styling mousse  - Sleek control serum - Messed up matte clay - Heat protected spray - Hold styling spray - Restyle fibre paste - Shine & care oil spray  - Texture styling spraysl - Tough power gel - Volume booster pre-styling spray Ik heb zelf erg sluik haar waardoor volume echt wel een must is en er genoeg producten zijn die ik heb gekocht maar uite

Review - Dr. Oetker Pizzaburger

Pizza daar kan je mij absoluut niet het bed voor uit krijgen want néé ik vind het niet zo heel erg lekker. Het is niet dat ik het vies vind maar het is niet zo mijn ding en als ik er dan één kies is het een kaas-ui pizza. Ja ik hoor je al lachen want dat is net een kaas-uienstokbrood haha. Al een tijd zag ik de Dr. Oetker pizzaburgers liggen in de schappen maar ik durfde het toch niet aan tot van de week. Ze waren bij de Dekamarkt in de reclame dus deed ik mijn stoute schoenen aan en nam ik ze mee. De pizzaburger is in drie verschillende smaken te verkrijgen: - Dr. Oetker pizzaburger salami - Dr. Oetker pizzaburger diavolo - Dr. Oetker pizzaburger speciale Wij kochten de Dr. Oetker salami en diavolo variant. Eerste indruk Toen ik de doos open deed kwamen daar twee plastic verpakkingen eruit met burgers. In elke verpakking zit een bovenkant en onderkant die je zelf na het bakken op elkaar moet leggen. De onderkant is redelijk goed belegd en de bovenkant is be